Telefon: 017 8628 131
Telefon kom.: 0 691 947 796
WWW: www.kreg.pl
E-mail: kreg@kreg.pl

Program zdrowienia

Ćwiczenia usprawniające

Terapeuta po każdym zabiegu terapii manualnej, kręgosłup i układ kostno stawowy w pewnym stopniu doprowadza do prawidłowej pozycji. Stanowi to połowę sukcesu do pełnej stabilizacji.
Druga połowa jest u klienta: aby przyzwyczaić nasz komputer i rozćwiczyć układ mięśni i więzadeł, do pełnego zakresu ruchomości w stawach. W tym celu należy przestrzegać żelaznej zasady "nie przeciągać bólu" oraz każde ćwiczenie wykonujemy w następujący sposób: przyjmujemy zaleconą pozycję, bierzemy otwartymi ustami głęboki wdech i równocześnie z wydechem, ciągniemy powoli do koñca wydechu. Rozluźnienie jest tylko do koñca wydechu , przeciągnięcie tego zakresu powoduje blokadę układu nerwowego-ból. Dlatego trzeba popracować nad koordynacją ciągnięcia z wydechem.
Przed każdym ćwiczeniem wykonujemy 2x ćwiczenia oddechowe; wdech otwartymi ustami z równoczesnym unoszeniem wyprostowanych rąk do góry - długi powolny wydech (usta jak do gwizdania) z równoczesnym opuszczaniem rąk do dołu. Następnie wykonujemy zalecone ćwiczenie powtarzając minimum 3x w przeciwnych kierunkach.


ZALECANE ĆWICZENIEA USPRAWNIAJĄCE:

    Pozycja siedząca:
    1. Skręt głowy w poziomie - i w pionie.
    2. Ręce złożone na piersi, głowa prosto - skręt tułowia.

    Pozycja stojąca:
    1. Ręce wyprostowane w poziomie głowa prosto - skręt tułowia.
    2. Ręce wyprostowane do góry(równo z uszami) - skłon do przodu.
    3. Stojąc prostopadle do ściany, stopy wyprostowane, łokieć i dłoń oparte o ściane - odchylamy biodro odwracamy się i drugą stronę.
    4. Położyć ręce na stoliku lub parapecie, stopy wyprostowane, nie orywając pięt od posadzki - uginamy nogi w kolanach- wracamy do pionu i podnosimy stopy na palcach.

    Pozycja leżąca:(po drugim zabiegu)
    1. Obydwie nogi wyprostowane równocześnie ciągniemy do góry.
    2. Unieść nogi i ugiąć w kolanach - kręcimy (rowerek z dużym kółkiem).
    3. Ręce unieść nad głowę - równocześnie podnosimy przeciwną rękę i nogę do góry i na przemian.
    4. Uginamy nogę w kolanie, chwytamy obydwoma rękami za kolano i przyciągamy do przeciwnego barku na przemian.
    5. Ręce unieść nad głowę, nogi przyblokowane - skłon do siadu, ręce do stóp.

Ćwiczenia stosujemy aż do osiągnięcia pełnego zakresu ruchomości stawów.